Wednesday, December 31, 2008

2009 dan 1430 Hijrah


2008 telah pun kita harungi dan sudah pun tiba ke penghujung. Begitu juga dengan tahun hijrah yang sudah berganjak ke 1430 Hijrah. Banyak sekali yang terpaksa ditempuhi dalam proses mendewasakan diri sendiri. Alhamdulliah, dengan pertolongan YANG DIATAS, semuanya dapat saya lalui dengan baik. Yang pasti, saya masih mengharapkan pemberianNYA dalam menempuh perjalanan hidup yang tidak pasti kemana arah tujunya ini lagi. Untuk tahun seterusnya, saya tidak mahu mengimpikan sesuatu yang "aneh-aneh" meskipun semua impian saya sebelum ini bukan tidak realistis. Biarlah masa berlalu seperti yang dikehendakiNYA. Agar nanti, tidak saya dibalut rasa dan perasaan yang "sedih-sedih" lagi. Insyallah, AMIN.

Kehidupan ini bagi saya umpama menaiki tangga. Diatas sana kebiruan langit indah menanti kita untuk kita miliki. Proses menaiki tangga itu juga merefeksi bahawa dalam kehidupan, kita hendaklah sentiasa berubah dan berubah ke suatu tahap yang lebih baik.

2009 dan 1430 hijrah ini, semoga kita semua berubah ke suatu tahap yang lebih baik daripada sebelum ini. Saya doakan yang terbaik untuk saya dan kita semua. Insyallah!.

0 comments: