Monday, December 15, 2008

Kenangan di Perth 2 (Mandurah Bay)

Kebiruan langit dan laut di Mandurah telah menyambut ketibaan saya dan keluarga. Kakak saya telah menyewa sebuah rumah ditepi pantai Mandurah. Aduh, keindahan dan kesejukan air lautnya membuatkan hati saya mudah diserang perasaan senang. Membelai pasir putih dan kesegaran udaranya pula bagaikan menghilangkan segala runsing, masalah dan kekangan yang terpaksa dirempuh dalam pembelajaran saya.

Sedikit info mengenai Mandurah. Mandurah adalah kawasan disebelah selatan Perth. Sekiranya menggunakan pengangkutan darat anda akan mengambil masa selama lebih kurang 30-40 minit untuk tiba dikawasan ini. Apa yang menarik dikawasan ini? Mestilah kawasan pantainya yang bersih dan masih terjaga. Menurut sumber seorang bapa saudara (yang berpuluh tahun menetap di Rockingham, Perth), kawasan ini juga digunakan orang untuk menangkap ketam apabila tiba musimnya.

Marilah lihat gambar laut dan langit yang biru!

Rumah tepi laut yang disewa saya

Kawasan perumah tepi laut

Pemandangan laut dari balkoni rumah

Laut yang indah

Emak & Saya


Emak, Bibik, Nurin & Ain

Nurin & Saya

Emak & Ayah

Saya di hadapan rumah sewaan kami

Nurin Farhanah

Nurain Iman

Nuraini Anisah

0 comments: