Sunday, December 14, 2008

Kenangan di Perth 1 (AQWA)

Saya baru tiba di Kuala Lumpur sekitar tengahari semalam. Biasalah kalau travel jauh, rasa penat itu akan hanya benar-benar hilang setelah mendapat rehat yang cukup. Buat masa ini saya masih dalam kondisi separuh penat, separuh lega lagi. Seperti yang saya katakan dalam entri sebelum ini, saya akan kongsikan bersama-sama dengan anda gambar-gambar pilihan sepanjang saya berada di Perth.

Oleh kerana terlalu banyak gambar dan cerita yang ingin saya kongsikan mengenai Perth, saya akan berikan cerita dan gambar di Perth dalam beberapa bahagian. Untuk bahagian pertama ini saya akan kongsikan pengalaman saya di AQWA (The Aquarium of Western Australia) semacam Underwater World di Langkawi dan Aquaria di KLCC. Yang berbeza antara dua tempat di Malaysia ini dengan AQWA adalah anda boleh melihat ikan dibawah laut sendiri.

AQWA terletak di Hillarys Boat Harbour ini mempunyai koleksi hidupan laut yang lebih banyak dan membawa anda seakan-akan menerokai laut 12,000 km kawasan barat Australia. Selain itu anda juga berpeluang menyelam dan berenang bersama ikan jerung (sama seperti di Aquaria). Bayaran tiket masuk adalah sekitar 30+ dollar Australia untuk anda menikmati dan melihat hidupan laut yang lebih unik dan cantik-cantik!.

Ampai-ampai


Emak & Ayah di sebelah kandang singa laut


Buaya air masin

Saya di tepi pantai AQWA, Hillarys Boat Harbour


Rumpai laut


Jari emak yang menunjuk rumpai laut


Nemo? Nemi? No no its clown fish!


Lobster yang gagah!


Inilah gigi ikan jerung

Jangan gigit...jangan gigit!


Petugas memberi makan paus


Muka teruja tengok ikan??

Ikan pari ni kalau dapat dan dibelah-belah beri jiran sekampung pun gerenti tak boleh habis!

0 comments: