Wednesday, September 17, 2008

Usia Suku Abad & Rasa Yang Payah Diungkapkan


"Selamat Ulang Tahun, Selamat Ulang Tahun, Selamat Ulang Tahun...lalalala"

Tidak tahu bagaimana saya perlu membalas ucapan yang masuk lewat SMS ke telefon genggam, di Friendster, Facebook, mesej pada YM, panggilan telefon malah ucapan yang ada di blog ini. Saya terharu kerana ada juga yang mengingati tarikh "menambah" umur saya tahun ini. Setiap tahun itu jugalah ada sahaja teman-teman baharu yang sudi menghulur ucapan. Wah, betapa tidak sedarnya saya bahawa setiap masa ada sahaja kenalan baharu yang kita ciptakan ya?

Walaubagaimanapun, TERIMA KASIH BANYAK! Hanya itu yang mampu saya balas. Semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki saudara semua...Amin!


"Trilogi Armageddon"

Banyak benar yang menggembirakan hati dan membuatkan rasa sayang saya semakin membuak-buak dalam diri. Pertama, untuk emak. Emak telah menghadiahkan antara trilogi Arena Wati yang pingin sekali saya miliki (setelah usaha mencari "Bunga Dari Kuburan" tidak membawa sebarang penghasilan). Untuk emak, terima kasih banyak!

Seterusnya buat Abang saya Mohariz (abang nak sign...gegege!) & Kak Ina. Untuk sambutan hari lahir alias majlis berbuka yang walaupun tampak sederhana tapi, sangat-sangat-sangat bererti buat adik anda yang baru berusia suku abad ini. Anda boleh lihat betapa "meriah"nya acara makan-makan kami dibawah. Amaran, jangan lihat gambar ini sekiranya anda sedang berpuasa. Segala ke'batal'an puasa anda tidak akan di jamin...gegege!


"Buah hati saya, Amir Luqman dan Ayahnya"


"Kak Ina Yang Menjadi Tukang Dengar Radio untuk Azan"


"Luq...tengok ayah punya spagetti ada bola-bola api"


"Amir Luqman diberi peluang "ambil bau". Macam filem "3 Abdul" la pulak"

"Chicken Mushroom"


"Chicken Kebab"

Untuk teman sekelas saya di UKM, terima kasih juga untuk ucapan "belated"nya dan Idahyah yang sempat membeli Marble Cheese Cake di Starbucks, Bangsar semata-mata mengenangkan hari jadi saya. Kamu buat saya rasa mahu menangis!

Usia di suku abad ini (bak kata Nas, usia perak. Hehe!), banyak sekali membuat saya berfikir dan menetapkan kembali matlamat dan cita-cita yang seringkali seakan mahu tercicir dari gendongan jemala fikir. Tahun ini sambutan hari lahir sangat bererti kerana di sambut pada bulan ramadhan (juga seperti tahun lepas) dan berada pula pada 15 Ramadhan. Bulan yang mulia untuk memulakan sesuatu cita-cita yang murni.

Seiring dengan pertukaran nombor pada usia ini, saya diserang tanya dalam sanubari sendiri. Kenapa perasaan "itu" pada sesuatu yang "lama" perlu hadir lagi? Payahkah sempena bulan mulia ini dia mengangkat telefon dan memohon kemaafan? Lalu, berkata 'Ayuh, mari kita bersahabat lagi'. Ah, rasa ini kenapa begitu payah untuk diungkapkan?

0 comments: