Wednesday, September 10, 2008

Hadiah 4 Bulan

Buah hati saya dapat naik kereta merah yang dipandunya sendiri. Yang tak best...muka dia monyok sangat. Agaknya "dipaksa" memandu kereta dalam keadaan mengantuk teramat barangkali.

"Aiyaa Apek ini stereng apa pasat talak bulih pusing-pusing punya?"

"Bilalah agaknya Ayah nak beli kereta ni. Boleh aku bawak awek aku kat taska tu jalan-jalan"

Sempena hari jadi yang ke empat bulan, ayah dan mama Amir Luqman membelikan hadiah kerusi goyang untuk memudahkannya menonton televisyen dengan lebih relaks. Ini antara koleksi gambar Mir Luq sempena mendapat hadiah barunya.

"La hai...Ayah nak beli kerusi goyang ni je ke? Bolehla daripada tak de"

"What are you looking at?"

Terakhir adalah wajah terbaharu Mir Luq yang dibotakkan dengan sengaja. Kata Mir Luq secara peribadi kepada saya, perbuatan ini adalah untuk menambahkan kekacakkannya. Dia berharap dengan ketampanan wajahnya kini, dia dapat mencuri hati gadis-gadis manis berhampiran dengannya. Terutama kawan-kawan perempuannya di taska.

"Amacam hensem tak saya dah takde rambut? Ada can tak nak tackle anak perempuan pakcik dan makcik?"

1 comments:

pear said...

EEEE....

gerammnyer cik pear tgok baby Luq nih..rasa nk picit2 pipi gebu dia...