Thursday, September 17, 2009

Kisah Ramadhan Yang Bakal Ditinggalkan & Panggilan Lebaran


Ibu saya beberapa hari yang lalu berkata pada saya, betapa ramadhan tahun ini terasa cepat berlalu. Belum puas serasanya beramal ibadat dan mendekatkan diri dengan Yang Maha Kuasa tiba-tiba panggilan lebaran sudah jelas semakin mendekati kita. Saya hanya menyetujui apa yang dikatakan ibu saya. Ramadhan sedikit demi sedikit menjauh dan bakal meninggalkan kita.

Namun begitu, rasa syukur saya panjatkan pada Yang ESA. Alhamdulilah, ramadhan kali ini dapat kami jalani sekeluarga dengan rasa aman dan bahagia. Tiada kisah-kisah yang melara atau duka menyelit, masalah kesihatan yang kronik (batuk-batuk dan selsema yang biasa tu adalah) mahupun apa-apa sahaja yang tidak tertanggung oleh kami. Hampir sebulan berjaya kami lalui. Tambah-tambah tahun ini semua ahli keluarga berada dikalangan kami. Tidak seperti tahun lalu, kakak saya beraya di Perth bersama suami dan anak-anaknya. Sesekali disenggang hujung minggu dapat berbuka bersama semua ahli keluarga, keseronokan itu menjadi intinya.

Buat ramadhan, kami bakal merinduimu dan menantikanmu. Semoga diberikan Allah SWT kesempatan untuk berada disampingmu lagi.

Sempena lebaran ini, izinkan saya menyusun sepuluh jari memohon kemaafan atas segala khilaf yang sengaja atau tidak disengajakan kepada semua kenalan, sahabat ataupun kepada pengunjung laman ini. Kesalahan itu datangnya daripada diri yang kekurangan serba serbi. Kesempurnaan itu hanya milikNYA yang kekal abadi.

Selamat Hari Lebaran. Maaf lahir batin.

Pemanduan berhemah mampu memeriahkan aidilfitri anda semua.

Jumpa lagi!


*Kredit foto:http://glamstarz.com/wp-content/uploads/2008/09/ketupat1.jpg

0 comments: