Tuesday, September 15, 2009

Hari Menambah Usia & Ucapan Yang Tidak Diduga


Seperti biasa 15 September itu datang lagi. 15 september adalah tarikh menambah usia. Setiap kali 15 september saya akan mengenang kembali sudah sejauh manakah saya berlari, berjalan dan sudah setakat manakah impian saya sudah tercapai. Semakin usia bertambah, saya menyedari banyak lagi yang belum saya lakukan dalam kehidupan saya. Insyallah, semoga dipermudahkan Allah untuk saya meraihnya.

Saya juga tidak pernah berharap ada ucapan selamat untuk hari lahir saya. Namun, kehadiran ucapan-ucapan bermakna ini lewat pesanan ringkas di telefon genggam, mesej di Yahoo Messenger, penggilan telefon sekaligus menyanyikan lagu ulang tahun, ucapan di laman sosial Facebook malah emel sungguh menyentuh. Untuk semua, terima kasih daun keladi untuk ucapan selamat serta doa yang berkali-kali ;)


Kredit gambar: http://img4.cookinglight.com/i/2005/05/birthdaycake-0505p116-l.jpg

3 comments:

syed mohamed bin syed hassan (jen) said...

jgn lupe la mai singgah dgr cite jen...hehe

Aidil Khalid said...

Selamat hari lahir, Kak Hani. Tentang banyak perkara yang belum dilakukan itu, rasa saya kita semua pun akan merasa begitu. Tapi apa-apa pun, bak kata Pak Samad, "Segala yang dihasrat, tapi tak dapat, adalah nikmat, yang paling padat." =)

Moga terus sukses.

hani salwah yaakup said...

Aidil,

terima kasih untuk ucapan dan ingatannya!