Monday, November 10, 2008

Aku di TAG...

*** Macam rasa terkejut juga bila ada yang "tag" saya untuk menjawab soalan berantai yang boleh tahan panjanglah juga. Oklah sebagai satu rejuvanasi minda sebelum meneruskan "paper" untuk peperiksaan jumaat ini, saya rasa tidak salah kalau saya jawab semua soalan ini. Terima kasih Yana yang sudi tag...hehe!

Part One

1. How do you think the people around you will feel about you?

Entahlah ya susah nak masuk ke fikiran orang lain dan tentukan apa persepsi dia pada kita...

2. The character of you for yourself is?

Happy, crazy and unpredictable

3. On contrary, the character you hate of yourself is?

Tidak cukup motivasi hendak menyiapkan sesebuah tulisan. Ada beberapa tulisan yang telah saya senyapkan sampai sekarang. Huhu!

4. The most ideal person that you wanna be is?

Tidak payah susah-susah rasanya hendak jadi orang lain. Diri sendiri terlalu buruk sangatkah?


Part Two.

1. Each player of this game starts off with 10 weird things/habits/little known facts about yourself.

2. People who get tagged need to write a blog of their own 10 weird things/habits/little known facts as well as state the rules clearly.

3. At the end, you need to choose 10 people to be tagged and list their names.

4. No tags back!


10 weird habit? Perkara yang pelik...erm...ok let's begin

1 - Saya suka cakap sorang-sorang. Betul! Bukan sebab gila tapi, saya rasa macam bercakap dengan diri sendiri. Kadang-kadang orang terbaik untuk memberi motivasi pada diri kita adalah diri kita sendiri.


2 - Suka tengok atas apabila naik lif. Selalunya bila naik lif sorang-soranglah. Kadang-kadang tengok atas boleh betulkan tudung, tengok muka kalau ada yang hendak diperbetulkan ke atau memang saja-saja. Pernah buat eksperimen masa itu dalam lif ada sepasang suami isteri. Saya masuk dan terus tengok atas lif. Yang kelakar, semua dalam lif pun ikut tengok apa yang saya tengok...hehe.


3 - Suka nyanyi kuat-kuat bila memandu (eh ni dikira pelik ke?).


4 - Tidak suka tunggu balasan sms atau menaip sms. Kalau untuk urusan yang cepat, telefonkan senang. Dalam masa seminit dua dah selesai. Namun, kalau sesuatu hal itu tidak perlu diuruskan dalam masa yang cepat, sms oklah.


5 - Kalau anda berjalan dengan saya terutama naik tangga (teringat masa bekerja di PutraFM yang terpaksa naik tangga ke tingkat 3 setiap hari) jangan terkejut bila dengar tulang-tulang saya berbunyi. Entahla erk dalam famili orang yang tulang kakinya paling kuat berbunyi adalah saya. Semoga tulang kaki masih bersatu (takut pulak berserak tiba-tiba ketika naik tangga...hehe)


6 - Saya tidak makan ikan keli. Saya rasa geli kerana ikan ini ada misai. Kadang-kadang saya rasa bentuk dia macam naga atau kucing versi ikan. Eeee...tidak!


7 - Mudah mesra dengan kawan-kawan yang lebih muda. Agaknya sikap dan perangai saya yang tidak macam mereka teman seusia membolehkan saya mempunyai ramai teman yang muda lela.


8 - Lebih mudah hafal dan nyanyi lagu yang tidak disukai. Kadang-kadang bukan suka sangat sesebuah lagu itu tapi, yang pelik boleh nyanyi dengan baiknya lagu berkenaan. Cewaahh!


9 - Tidak suka merancang terutama kalau hendak have fun. Terutama kalau keluar dengan kawan baik saya, firdaus. Barulah ada trill dan lebih fun.


10 - Suka beli buku atau pinjam buku banyak-banyak di perpustakaan dan kedai buku. Kadang-kadang bukan boleh baca semua dalam masa tertentu. Cuma macam suatu kepuasan timbul apabila dapat "memiliki" buku-buku tersebut.

Itu sahajalah dulu ye. Penatlah nak jawab soalan-soalan ini...


I want to tag these people;

1) Kak Rai

2) Nasriah

3) Azree Arifin

4) Sara

5) Ode

6) Fieda

7) Ady "Tentang Seseorang"

8) Kak Faz "Lighting Could Strike"

9) Beckyilham

10) Zaki

eh dah la takkan nak ramai-ramai kot...


3 comments:

tentangseseorang said...

kalau refuse utk jawab leh tak?

hani salwah yaakup said...

Hahaha...

ainunL muaiyanah said...

yeye..
kak hanie akhirnya jawab.
datang blog orang bukan nak letak komen apa-apa ya..