Monday, November 17, 2008

Masa Yang Dinanti-Nanti


Antara koleksi buku fiksyen dan bukan fiksyen yang separuh terusik juga ada yang tidak terusik langsung...

Hampir beberapa bulan ini saya tidak dibekalkan sedikitpun masa senggang untuk duduk berulit dengan buku-buku fiksyen yang saya beli di Jakarta ketika berkesempatan ke sana jun lepas mahupun buku-buku yang saya beli sekitar Kuala Lumpur tahun ini. Bukan saya tidak digoda mahupun tergoda hendak membaca sekian himpunan koleksi yang saya letak di rak buku tetapi, asakan untuk membaca buku-buku media untuk tujuan pembelajaran sentiasa sahaja membantutkan niat yang diam dihati.

Maka, apabila tadi usai sahaja menjawab kertas peperiksaan terakhir, di kepala saya hanya mahu cepat tiba di rumah dan mahu selesaikan sebuah buku fiksyen yang mengasak saya sejak dari saya mendapat buku berkenaan.

Jadual cuti semester saya sudah pun penuh dengan acara membaca, mengembara dan berseminar. Semoga sempat sahaja saya dapat menyudahkan sekurang-kurangnya 3 atau 4 buah buku fiksyen. Yang paling penting, saya mahukan cuti yang menggembirakan hati setelah lelah menghadap pelbagai drama dalam masyarakat di kampus.

Untuk semua pelajar, selamat bercuti!

0 comments: