Wednesday, October 15, 2008

Yang Susah dan Yang Senang

"Wajah-wajah yang menyerikan kehidupan saya kini. Teman sekelas saya"


Saya sedar sudah beberapa lama saya tinggalkan blog ini kesepian tanpa sebarang entri terbaharu. Bukan sengaja. Bukan pula hendak menyepikan diri. Kekangan saya kini adalah masa yang terlalu menjerut. Kehidupan kini bertambah rumit dengan pekerjaan dan pengajian. Dengan masalah kehidupan dan tanggungjawab sebagai anak kepada emak dan ayah, murid kepada "guru-guru", adik kepada abang dan kakaknya, teman kepada kawan-kawan malah pekerja kepada bossnya.

Mungkin kerana beberapa ketika sebelum ini hidup sudah terlalu mudah dan saya hanya terpaksa fokus pada suatu sahaja pekerjaan iaitu pengajian. Sejak kembali berkecimpung semula dengan alam pekerjaan saya terpaksa menyusun semula jadual dan membiasakan fizikal dan mental saya untuk bergerak cergas dan cerdas.

Antara sela berbagai kerja dan tanggungjawab ini, saya dan keluarga diduga dengan beberapa perkara termasuk apa yang menimpa pada abang saya, Mohariz. Alhamdullilah kerana Allah SWT yang masih lagi menyediakan ruang dan peluang, masalah itu akhirnya diusaikan dengan selamat. Harapan saya kini, agar semua ahli keluarga akan dipermudahkan apa sahaja pekerjaan. Dugaan dan cabaran ini hanya ingin menguji sejauh mana kesabaran dan kekuatan diri. Semoga masih diberi Allah 'kekuatan' seutuh ini lagi. Insyallah.