Saturday, July 10, 2010

Catatan Setelah Ripuh


Sesekali duduk diam dalam suasana bising dan keramaian itu mendatangkan suatu perasaan tidak terasing dan tidak diabaikan. Setelah tamat pengajian ini, saya cuba mengutip kembali sebuah ceritera yang telah lama saya tulis tapi, masih belum ada kesempatan untuk diusaikan. Lalu, tempat-tempat begini memberi saya sedikit sebanyak mood dan perasaan yang telah lama saya abaikan sejak ripuh menyiapkan tesis yang selama ini memonopoli segala ruang dalam diri saya.

Oh, setelah sebulan tidak mengemaskinikan laman ini terlupa untuk saya khabarkan, saya telah selamat menamatkan pengajian sarjana saya. Alhamdulilah dipanjatkan kepadaNYA. Jika anda bertanya apa yang hendak saya lakukan setelah ini, saya belum ada jawapan yang ampuh. Cuma, untuk sebulan ini saya mahu duduk diam dirumah dan menyelesaikan beberapa perkara tergendala dan separuh jalan yang telah saya buat. Selain itu saya ingin membaca, membaca dan membaca lalu menulis semampu daya.

Setelah itu, mungkin memulakan kerjaya dan meneruskan pengajian (lagi!)...

***Gambar dari sini

1 comments:

tentangseseorang said...

kerja!!!

dan tahniahhhh