Monday, November 02, 2009

Saya Di TC November


Sebenarnya saya merasa diri masih terlalu "kecil" dan "hijau" dalam lapangan sastera tanahair. Saya bukanlah seorang penulis yang prolifik dan banyak menghasilkan karya. Namun, peluang yang diberikan kepada saya oleh editor Tunas Cipta (TC), Bonda Ani telah saya gunakan sebaik mungkin.


November ini saya dipilih untuk menghiasi ruangan "Buah Pena Alumni MPR" dalam majalah Tunas Cipta(TC). Dalam artikel dua halaman itu saya berkongsi sedikit pengalaman dan bagaimana saya boleh terlibat dalam nuansa sastera tanahair. Turut saya sertakan bersama adalah sebuah cerpen, "Surat Merah Kepada Putih" yang telah setahun saya peramkan sendiri. Karya ini juga telah dibedah dalam bengkel KEPEZI, ogos tahun ini.


Cubaan pertama untuk menerbitkan sebuah puisi juga telah menunjukkan hasilnya. Puisi saya berjudul "Digiris Hujan" turut sama dipilih dalam ruang puisi TC bulan ini. Semoga dengan disiarkan karya-karya saya ini, diharapkan semangat untuk menghasilkan yang terbaik itu akan senantiasa bersama saya. Insyallah.


Selain itu TC bulan ini mengupas mengenai penulis muda wanita di Malaysia. Jika anda ingin mengenali dengan lebih rapat siapa penulis muda wanita yang mewarnai dan mewangikan nuansa sastera kita, apa lagi dapatkan Tunas Cipta November! (Yang kulitnya berwarna merah hati).

3 comments:

Bie said...

huiyoo..ni memang betol2 penguasa TC November ni =D...tahniah kak!? Open Table!! =D hehehe

Bintang D'hati said...

Salam ziarah, saye bintang :)

hani salwah yaakup said...

Bie,
insyallah kalau ada rezeki nanti bolehla belanja kamu minum air kosong...hehehe!


Bintang D'Hati,
terima kasih untuk ziarahnya. Harap teruskan ziarahnya ya!